تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه کانواس (بوم مدل کسبوکار) آرباکو

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از واژه‌ی بوم (و کانواس Canvas) مشخص است، یک مدل تصویری و ترسیمی است. ما در آراباکو به صورت متنی و تصویری بوم شغل های پرکاربرد امروزی بازار ایران را ارائه خواهیم داد.


تفاوت در اولویت‌های ریسک مالی می‌تواند موجب ازدواج یا طلاق گردد


تفاوت در اولویت‌های ریسک مالی می‌تواند موجب ازدواج یا طلاق گردد

چکیده:

از آنجایی که به‌خوبی می‌دانیم که جنگیدن برای پول می‌تواند زوج‌ها را به دادگاه طلاق بکشاند، تحقیقات درمی‌یابند که تفاوت در اولویت‌های ریسک، مخصوصاً در زمان مواجهه با موضوعات مالی، احتمالاً دلیل ریشه‌ای جدایی زناشویی است.

موضوع اصلی:

درحالی‌که به‌خوبی می‌توان گفت که جنگ برای پول، زوجین را در دادگاه‌ها به طلاق می‌رساند، تحقیق جدیدی از آموزشگاه مدیریت Radyدر دانشگاه کالیفرنیای سن دیگو نشان می‌دهد که تفاوت در اولویت‌های ریسک، احتمالاً دلیل ریشه‌ای جدایی زوجین تلقی می‌شود، مخصوصاً وقتی سخن از موضوعات مالی به میان می‌آید.

مطالعات طولی که در ژورنال اقتصادی به‌وضوح دیده می‌شود، اولویت‌های ریسک 300 زوج را در آلمان از سال 2004 تا 2017 اندازه‌گیری کرد. از شرکت‌کنندگان در این بررسی (که سالانه توسط هیئت اجتماعی اقتصادی آلمان (German Socio-Economic Panel ) انجام می‌شود) پرسیده شد که در زمان مواجهه با حرفه کاری، ورزش، رانندگی و موضوعات مالی، چقدر مایل بودند ریسک کنند.

بعد از کنترل مشخصات خانوادگی مثل سطح تحصیلات زن و شوهر، مذهب، محل تولد، زمینه فرهنگی و ... مؤلف تفاوت در اولویت‌های ریسک را بزرگ‌ترین پیش‌بینی‌کننده جدایی زناشویی در درازمدت می‌داند.

در زوجینی که متفاوت‌ترین طرز برخوردها با ریسک را داشتند، در مقایسه با زوجینی که مشابه ترین اولویت‌ها را داشتند، دوبرابر احتمال طلاق بیشتر بود. بعلاوه، از بین تمام انواع ریسک فهرست شده در این بررسی دقیق، قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده طلاق، تفاوت در ریسک‌های مالی بود.

مؤلف، مارتا سرا-گارسیا (Marta Serra-Garcia) استادیار استراتژی و اقتصاد در آموزشگاه Radyگفت:"مشاجره برای پول به‌نوعی به‌عنوان دلیل طلاق ذکر می‌شود، ولی محرک اصلی این جنگ‌ها، تفاوت در طرز برخورد با ریسک‌ها می‌باشد. طرز برخورد با ریسک، تصمیم برای سرمایه‌گذاری مانند تهیه مسکن برای خانواده را تعیین می‌کند. اگر همسران اولویت‌های ریسک متفاوتی دارند، غالباً با سرمایه‌گذاری‌های بسیار مهم و مشترک در زندگی‌شان مخالف خواهند بود."

یافته‌ها معلوم می‌کنند که زوجینی که در تصمیم برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز اختلاف دارند، احتمالاً کمتر صاحب‌خانه می‌شوند و یا خانه خود را بازسازی می‌کنند.

سرا-گارسیا (Marta Serra-Garcia) به هر دو طرف که منابعشان را جمع می‌کنند خاطرنشان می‌کند زوجین از ازدواج سود قابل‌توجهی می‌برند.

او گفت: "ازیک‌طرف خانواده‌ها در منافع مشترکی مثل مسکن سهیم هستند و برای آنکه شباهت در طرز برخورد با ریسک، بهینه می‌باشد. از طرف دیگر، خانواده‌ها در دو منبع در آمد سهیم هستند و درآمد به‌نوعی ریسکی می‌باشد. چون همسران درآمدشان را جمع می‌کنند، اگر یکی اعتماد کمتری به دیگری دارد، تفاوت در طرز برخورد با ریسک می‌تواند بهینه و مساعد باشد، چراکه می‌توانند همدیگر را تضمین و بیمه نمایند، ولی این مسئله می‌تواند منبع تنش برای ازدواج هم باشد."

این مطالعه نشان می‌دهد که زوجین تازه ازدواج کرده، در طی زمان بیشتر شبیه هم می‌شوند و این اثبات می‌کند که در یک خانواده، طرز برخوردها ثابت نیستند.

مثلاً در شرایط سخت مالی مانند رکود بزرگ مالی 2009، اکثر زوجین ریسک‌گریزتر می‌شوند (تمایل کمتری به پذیرش ریسک دارند). این مطالعه درمی یابد که زوجینی که در طی این زمان بیشتر شبیه هم می‌شوند، کمتر احتمال دارد که بعداً طلاق بگیرند.

سرا-گارسیا (Marta Serra-Garcia) گفت: "همسان بودن اولویت می‌تواند برای حل نزاع در ازدواج‌ها، یک مکانیسم باشد. درنتیجه این زوجین احتمال با هم ماندن بیشتری دارند."

نتایج این مطالعه می‌تواند مستلزم صنعت وب‌سایت قرار ملاقات باشد. بیش از یک‌سوم زوجین در ایالات متحده ملاقات آنلاین دارند، در جایی که کاربران قادرند قبل از قرار ملاقات عاشقانه مشخصات افراد را یاد بگیرند.

سرا-گارسیا (Marta Serra-Garcia) گفت: "وب‌سایت‌های آنلاین غالباً الگوریتم‌هایی را طراحی می‌کنند که تلاش می‌کنند که تطابق بهینه‌ای داشته باشند. اگر چنین وب‌سایت‌هایی حاکی از تطابق‌های بین افرادی باشد که طرز برخورد با ریسک مشابهی دارند که می‌تواند احتمال تشکیل زوجیت را کم کند، در آینده حل می‌شود."

منبع موضوع:

مواد و موضوعات توسط دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو (University of California - San Diego ) تهیه شدند. نوشته اصلی توسط کریستین کلارک (Christine Clark)، انجام شده است.

نکته: محتوا ممکن است از نظر سبک نگارشی و طول مطلب، ویرایش شده باشد.

ژورنال مرجع:

مارتا سرا-گارسیا (Marta Serra-Garcia).

نزاع و طرز برخورد با ریسک در خانواده (Risk Attitudes and Conflict in the Household)

ژورنال اقتصادی، 2021؛ DOI: 10.1093/ej/ueab054

  انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 515

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

محبوب ترین ها


مطالب تصادفی

  • پروپوزال مدل کسب‌وکار آموزشگاه زبان Business model Educational language
  • پروپوزال مدل کسب وکار آموزشگاه رانندگی Business model driver licience
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار امور مشترکین  Business model proposal Subscriber Affairs
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه دامپزشکی Business model proposal Veterinary Pharmacy
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه Business model proposal  Pharmacy
  • یادگیری انسان می‌تواند در ماده جامد دو برابر گردد
  • یافتن اشیاء گمشده به‌وسیله ربات
  • میکروب‌های خورشیدی برای تغذیه جهان!
  • مسیریابی فعالیت عضله به‌وسیله لباس
  • معادله جهانی شکل تخم‌مرغ

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

بحث مدل کسب و کار با اصطلاح Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار یا کانواس کسب و کار گره خورده است. ما در آرباکو به صورت کاملا ساده بوم کسبوکارهای مختلف را ارائه دهده و در مورد آن ها توضیحاتی را خواهیم داد.