تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه کانواس (بوم مدل کسبوکار) آرباکو

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از واژه‌ی بوم (و کانواس Canvas) مشخص است، یک مدل تصویری و ترسیمی است. ما در آراباکو به صورت متنی و تصویری بوم شغل های پرکاربرد امروزی بازار ایران را ارائه خواهیم داد.


استفاده از ساعت هوشمند برای کاهش استرس - استفاده تکنولوژی جدید از تعریق پوست در تشخیص استرس مغز


استفاده از ساعت هوشمند برای کاهش استرس -  استفاده تکنولوژی جدید از تعریق پوست در تشخیص استرس مغز

چکیده:

یک محقق مهندسی یک ساعت مچی هوشمند را کمی تغییر داده است تا استرس را کاهش دهد. این تکنولوژی جدید عرق بدن را کنترل می کند تا استرس مغز را تشخیص بدهد و در صورت تشخیص عرق، پیامی را از طریق ساعت هوشمند ارسال می کند تا شخص آرامش را برای خود ایجاد کند.

موضوع اصلی:

این ضرب‌المثل قدیمی "هرگز نزار کسی بفهمه که عرق کردی" در آزمایشگاه برق و کامپیوتر رز فقیه (Rose Faghih)، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی کولن (Cullen College of Engineering) در دانشگاه هوستون ( University of Houston)هیچ جایگاه و کاربردی ندارد. در حقیقت، فقیه (Faghih) به دنبال عرق کردن است، آن هم عرق‌کردنی که وقتی عصبی شوید قطرات عرق همانند دانه‌های تسبیح بر روی لب بالایی‌تان بنشیند (پاسخ رسانایی پوست (SCR) که از نظر علمی، تغییر در فعالیت تعریق نامیده می‌شود). این از طریق معیاری انجام می‌شود که فقیه (Faghih) آن را توانایی کنترل استرس بیان می‌کند و حتی به پایین آوردن آن نیز کمک می‌کند.

برای جمع‌آوری و مطالعه این سیگنال‌های فیزیولوژیکی استرس، تیم تحقیقاتی فقیه (Faghih) با قرار دادن دو الکترود روی دستگاه‌های پوشیدنی از نوع ساعت مچی هوشمند، یک تکنولوژی حلقه بسته جدیدی را ساخته‌اند. وقتی سیگنال استرس تشخیص داده می‌شود، یک یادآوری کننده از طریق ساعت مچی هوشمند ارسال می‌شود که می‌گوید به موسیقی آرامش بخشی گوش کنید تا آرام شوید؛ بنابراین به‌محض اینکه استرس تشخیص‌داده‌شده پیشنهاد ظرفیت را نشان دهد، حلقه بسته می‌شود.

فقیه (Faghih)در ژورنال IEEE Xploreگزارش می‌کند: "این مطالعه یکی از اولین گام‌های بسیاری است که در راستای هدف نهایی مانیتورینگ واکنش‌های مغز برداشته می‌شود که از دستگاه‌های پوشیدنی استفاده کرده و برای نگه‌داشتن حالت استرس فرد در محدوده لذت، حلقه را مسدود می‌نماید."

فعالیت الکترود رمال (رسانایی الکتریکی پوست)، اطلاعات مهمی را درباره استرس شناختی مغز همراه دارد. فقیه (Faghih) از تکنیک‌های پردازش سیگنال برای تشخیص حالت استرس پنهان و طراحی یک الگوریتم کنترل مناسب برای تنظیم حالت استرس و بستن حلقه، استفاده می‌کند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که رویکرد پیشنهادی کافی بوده و اجرایی‌شدن آن در زندگی واقعی امکان‌پذیر می‌باشد.

دانشجوی دکترا و مؤلف اصلی این مقاله، فکری ازگومی (Fekri Azgomi) که بر اساس داده‌های تجربی در یک مطالعه شبیه‌سازی، استرس شناختی حلقه بسته را تنظیم و تعدیل می‌نمود، اعلام کرد: "تا آنجا که می‌دانیم، این تحقیق یکی از بهترین تحقیقاتی است که حالت استرس شناختی را با تغییرات در رویدادهای SCR مرتبط دانسته و مکانیسم کنترلی را طراحی می‌کند که در یک سیستم شبیه‌سازی زمان واقعی، حلقه را بسته نماید."

به‌خاطر اینکه دستگاه‌های پوشیدنی دارای این قابلیت هستند که متغیرهای مرتبط با استرس شناختی، را در همه‌جا اندازه‌گیری می‌کنند، این معماری پیشنهادی، در جهت درمان اختلالات شناختی گام‌های ابتدایی را برمی‌دارد و از رمزگشایی حالت غیرتهاجمی مغز استفاده می‌کند.

فقیه(Faghih) گفت: "نتایج نهایی به بررسی این مهم می‌پردازد که آیا این معماری پیشنهادی، پتانسیل عالی برای اجرایی‌شدن در یک دستگاه پوشیدنی مچی و استفاده شدن در زندگی روزمره را دارد."

استرس یک موضوع گسترده‌ای است که موجب مشکلات مالی و معضلات بهداشتی و سلامتی فاجعه باری می‌گردد. نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که بیش از یک‌سوم بزرگسالان جهان (35%) گفته‌اند که آنها در "خیلی از ایام درگذشته" استرس را تجربه کرده‌اند.

منبع موضوع:

مواد و موضوعات توسط دانشگاه هوستون (University of Houston) تهیه شدند.

نکته: محتوا ممکن است از نظر سبک نگارشی و طول مطلب، ویرایش شده باشد.

ژورنال مرجع:

حمید فکری ازگمی (Hamid Fekri Azgomi)، ایاه ساجیگاس (Iahn Cajigas)، رز ت. فقیه (Rose T. Faghih).

تنظیم استرس شناختی حلقه بسته با استفاده از کنترل فازی در معماری‌های حد واسط ماشین - دستگاه‌های پوشیدنی

Closed-Loop Cognitive Stress Regulation Using Fuzzy Control in Wearable-Machine Interface Architectures

ژورنال IEEE Access، 2021؛

  انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 525

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

محبوب ترین ها


مطالب تصادفی

  • پروپوزال مدل کسب‌وکار آموزشگاه زبان Business model Educational language
  • پروپوزال مدل کسب وکار آموزشگاه رانندگی Business model driver licience
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار امور مشترکین  Business model proposal Subscriber Affairs
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه دامپزشکی Business model proposal Veterinary Pharmacy
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه Business model proposal  Pharmacy
  • یادگیری انسان می‌تواند در ماده جامد دو برابر گردد
  • یافتن اشیاء گمشده به‌وسیله ربات
  • میکروب‌های خورشیدی برای تغذیه جهان!
  • مسیریابی فعالیت عضله به‌وسیله لباس
  • معادله جهانی شکل تخم‌مرغ

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

بحث مدل کسب و کار با اصطلاح Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار یا کانواس کسب و کار گره خورده است. ما در آرباکو به صورت کاملا ساده بوم کسبوکارهای مختلف را ارائه دهده و در مورد آن ها توضیحاتی را خواهیم داد.