تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه کانواس (بوم مدل کسبوکار) آرباکو

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از واژه‌ی بوم (و کانواس Canvas) مشخص است، یک مدل تصویری و ترسیمی است. ما در آراباکو به صورت متنی و تصویری بوم شغل های پرکاربرد امروزی بازار ایران را ارائه خواهیم داد.


بدانید " مردان نسبت به زنان تصمیمات و انتخاب‌های افراطی‌تری دارند "


بدانید " مردان نسبت به زنان تصمیمات و انتخاب‌های افراطی‌تری دارند "

بر اساس تحقیقات جدید روی تصمیم‌سازی اقتصادی، به سرپرستی یک تیم بین‌المللی از دانشمندان، مردان نسبت به زنان تصمیمات و انتخاب‌های افراطی‌تری می‌گیرند.

 

این یافته‌های اصلی تحقیقات جدید است که شامل بیش از 50.000 شرکت‌کننده در 97 نمونه می‌باشد، و در ژورنال صورت‌جلسات آکادمی ملی علوم (Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).) منتشر شده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که تصمیمات و انتخاب‌های افراطی‌تر مردان می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد.

استادیار استفان ولک (Stefan Volk)، از آموزشگاه کسب‌وکار دانشگاه سیدنی (University of Sydney Business School) گفت: "این سؤال که آیا مردان و زنان مرتباً تصمیمات یا انتخاب‌های متفاوتی می‌گیرند یکی از بنیادی‌ترین (و جدال‌برانگیزترین) سؤالات تحقیقات روان‌شناسی می‌باشد."

"ما دریافتیم که مردان احتمال خیلی بیشتری دارد که نسبت به زنان در دو انتهای بی‌نهایت طیف رفتاری قرار بگیرند که یا خیلی خودخواهانه یا خیلی نوع‌دوستانه، خیلی معتمدانه یا خیلی با بی‌اعتمادی، خیلی منصفانه یا خیلی غیرمنصفانه، خیلی ریسک‌پذیر یا خیلی ریسک‌گریز عمل کرده و یا خیلی کوتاه‌مدت یا خیلی درازمدت متمرکز شده‌اند."

این یافته‌ها می‌تواند بر سیاست‌های هدفمند در راستای تنظیم رفتارهای افراطی مثل معاملات جنون‌آمیز اخیر GameStop بعد از سلف فروشی سهام خرده‌فروشان Redditبا تردید، اثر بگذارد.

دکتر ولک (Volk) گفت: "تحقیق ما که به سیاست‌های هدفمند در کاهش رفتارهای افراطی اشاره می‌کند باید متناسب با مردان باشد."

محققان به تفاوت‌هایی اشاره می‌کنند که ممکن است ریشه‌های تکاملی داشته باشند ولی توضیحات جایگزینی هم وجود دارد که غالباً به تغییرپذیری (تنوع) بیشتر مردان برمی‌گردد.

استادیار ولک (Volk) توضیح داد: "تئوری سرمایه‌گذاری والدینی تشریح می‌کند که مردان بر عکس زنان، در نقش والد بودن خود سرمایه‌گذاری کمتری می‌کنند، در انتخاب شریک خود، انتخاب کمتری دارند و برای شریک جنسی رقابت بیشتری می‌کنند."

این نظریه‌پردازی تکاملی حاکی از این است که مردان باید از حد وسط منحرف شوند تا از افراط‌ها دور بمانند و برای زنان جذاب باشند تا تولیدمثل کنند، درحالی‌که زنان قادرند بدون انحراف از حد وسط، شریک جنسی را جذب نمایند.

توضیح دیگر می‌تواند هنجارها یا توقعات از رفتار جنسیتی قابل‌قبول، باشد و هم اینکه رفتارهای افراطی مردان از نظر اجتماعی ایجاد و تقویت شده است.

این نظریه جایگزین اشاره می‌کند که مردسالاری که در اجتماع ایجاد شده، در جوامع زیادی محدودیت زنان را مدیریت کرده و به آن ها فرصت داده تا سطح تغییرپذیری (تنوع) برابر با مردان را نشان بدهند."

استادیار استفان ولک (Volk)، برای آزمایش کردن تفاوت‌های جنسی در نوع‌دوستی، همکاری، اعتماد، انصاف، و طرز فکر درباره زمان و ریسک در تصمیمات اقتصادی، با یک تیم بین‌المللی کارکرد. محققان شواهد منظم و اصولی را برای تغییرپذیری (تنوع) بیشتر مردان پیدا کرده‌اند.

او افزود که یافتن و شناختن این تفاوت‌های جنسیتی در تغییرپذیری در تحقیقات متمرکز روی تفاوت‌های جنسیتی در رفتارهای متوسط (حد وسط)، سخت و مشکل است. این دلیلی است که چرا آن ها در اکثر تحقیقات قبلی نادیده گرفته شده‌اند، به‌طوری‌که روی تفاوت‌های جنسیتی حد وسط بیش از محدوده رفتارها به طور سنتی متمرکز می‌باشد. ولی ما باید به تفاوت‌ها در رفتارهای افراطی، نگاهی بیندازیم تا درک کنیم که چه چیزی سبب حرکت به سمت افراط شده است.

مقاله (PNAS)، دومین مقاله از این سری مقالات بوده که توسط استادیار ولک (Volk)، درباره تغییرپذیری (تنوع) بیشتر مردان انجام شده است؛ اولین مقاله فقط در ژورنال برجسته بین‌المللی روان‌شناسی بنام (علم روان‌شناسی) Psychological Scienceمنتشر شد.

این تحقیق شامل دو متاآنالیز مقیاس بزرگ از مطالعات تصمیم‌سازی اقتصادی و مطالعات رفتار شهروندی سازمانی با بیش از 20.000 شرکت‌کننده بود. درحالی‌که محققان هیچ تفاوتی در میزان رفتار حد وسط مردان و زنان با همکاری هم نیافتند، ولی شواهد قوی برای تغییرپذیری (تنوع) بیشتر مردان پیدا نمودند.

 

منبع:مواد و موضوعات توسط دانشگاه سیدنی ( University of Sydney ) تهیه شدند.

 

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 548

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

محبوب ترین ها


مطالب تصادفی

  • پروپوزال مدل کسب‌وکار آموزشگاه زبان Business model Educational language
  • پروپوزال مدل کسب وکار آموزشگاه رانندگی Business model driver licience
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار امور مشترکین  Business model proposal Subscriber Affairs
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه دامپزشکی Business model proposal Veterinary Pharmacy
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه Business model proposal  Pharmacy
  • یادگیری انسان می‌تواند در ماده جامد دو برابر گردد
  • یافتن اشیاء گمشده به‌وسیله ربات
  • میکروب‌های خورشیدی برای تغذیه جهان!
  • مسیریابی فعالیت عضله به‌وسیله لباس
  • معادله جهانی شکل تخم‌مرغ

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

بحث مدل کسب و کار با اصطلاح Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار یا کانواس کسب و کار گره خورده است. ما در آرباکو به صورت کاملا ساده بوم کسبوکارهای مختلف را ارائه دهده و در مورد آن ها توضیحاتی را خواهیم داد.