تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه کانواس (بوم مدل کسبوکار) آرباکو

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از واژه‌ی بوم (و کانواس Canvas) مشخص است، یک مدل تصویری و ترسیمی است. ما در آراباکو به صورت متنی و تصویری بوم شغل های پرکاربرد امروزی بازار ایران را ارائه خواهیم داد.


تفاوت‌های جنسیتی در درک ریسک و ترس از کرونا


تفاوت‌های جنسیتی در درک ریسک و ترس از کرونا

چکیده:

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مردان و زنان به روش‌های گوناگونی نگران کرونا هستند. مثلاً مردان بیشتر نگران پیامدهای مالی کرونا هستند درحالی‌که زنان توقعات منفی‌تر و ترس بیشتری از پیامدهای مرتبط با سلامتی را گزارش می‌کنند.

موضوع اصلی:

تحقیقات ویرجینیا تکنولوژی (Virginia Tech)، حاکی از این است که مردان و زنان به طرق مختلف نگران کووید -19 هستند. برای مثال مردان احتمالاً بیشتر نگران مسائل مالی حاصل از کرونا بوده درحالی‌که زنان از بعد مراقبت بهداشتی و سلامت بیشتر به کرونا فکر می‌کنند.

محققان شریل بال (Sheryl Ball) و الک اسمیت (Alec Smith)، یک بررسی دقیق آنلاین در آپریل 2020 انجام دادند تا عواطف، رفتارها و انتظارات مرتبط با جنسیت و پاندمیک (بیماری فراگیر) را اندازه بگیرند. این مطالعه در Frontiers in Psychology (مرزهای روان‌شناسی) زودتر از این ماه منتشر شد.

اسمیت (Smith) گفت: "ما دریافتیم که زنان ترس بیشتری از خطرات سلامت کووید 19 را نسبت به مردان گزارش می‌کنند. مردان ترس بیشتری درباره اثرات اقتصادی پاندمیک نسبت به زنان را نشان می‌دهند."

در روزهای اولیه پاندمیک، بال (Ball) و اسمیت (Smith) علاقه‌مند شدند که بدانند چگونه پاندمیک کووید 19، اولویت‌های اقتصادی افراد را تغییر می‌دهد (چیزهایی مانند چگونه خواسته افراد، پذیرفتن ریسک مالی یا اعتماد به کسی می‌باشد). تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان غالباً کمتر خواهان ریسک‌پذیری هستند.

بال (Ball) گفت: "یک فرد معمولی احتمالاً اکنون کمتر از کووید 19 نسبت به آپریل 2019 می‌ترسد. دلیلی که ما این موضوع را باور می‌کنیم این است که ما اساساً داده‌ها را در ابتدا، اواسط و اواخر آپریل 2020 جمع‌آوری کردیم و دریافتیم که ترس اساساً حتی در طی آن ماه کاهش می‌یابد. ما انتظار داریم که آن ادامه یابد تا زمانی که از این به بعد کم شود."

اسمیت (Smith) گفت: "دورنمای بزرگ تحقیق ما این است که افراد راجع به پاندمیک هم نگرانی اقتصادی و هم نگرانی سلامتی دارند. ما می‌دانیم که معیارهای پیشگیرانه‌ای مانند زدن ماسک مؤثر است. ما فکر می‌کنیم که معیارهایی که افراد را به گرفتن معیارهای پیشگیرانه تشویق می‌نماید شاید نه‌تنها بر منافع و پیامدهای سلامتی بلکه بر منافع اقتصادی نیز تاکید نماید."

استاد شریل بال (Sheryl Ball) و الک اسمیت (Alec Smith) در بخش اقتصاد دانشگاه ویرجینیا تکنولوژی (Virginia Tech)، با تمرکز روی اقتصاد رفتاری به تدریس مشغول هستند.

 

منبع موضوع:

مواد و موضوعات توسط دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا ( Virginia Tech ) تهیه شدند.

نکته: محتوا ممکن است از نظر سبک نگارشی و طول مطلب، ویرایش شده باشد.

ژورنال مرجع:

عبدالعزیز الشراوی (Abdelaziz Alsharawy)، راس اسپون ( Ross Spoon)، الک اسمیت (Alec Smith)، شریل بال (Sheryl Ball).

تفاوت‌های جنسیتی در درک ریسک و ترس از پاندمیک کووید -19.

( Gender Differences in Fear and Risk Perception During the COVID-19 Pandemic)

Frontiers in Psychology (مرزهای روان‌شناسی) ، 2021؛ 12 DOI: 10.3389/fpsyg.2021.689467

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 624

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

محبوب ترین ها


مطالب تصادفی

  • پروپوزال مدل کسب‌وکار آموزشگاه زبان Business model Educational language
  • پروپوزال مدل کسب وکار آموزشگاه رانندگی Business model driver licience
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار امور مشترکین  Business model proposal Subscriber Affairs
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه دامپزشکی Business model proposal Veterinary Pharmacy
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه Business model proposal  Pharmacy
  • یادگیری انسان می‌تواند در ماده جامد دو برابر گردد
  • یافتن اشیاء گمشده به‌وسیله ربات
  • میکروب‌های خورشیدی برای تغذیه جهان!
  • مسیریابی فعالیت عضله به‌وسیله لباس
  • معادله جهانی شکل تخم‌مرغ

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

بحث مدل کسب و کار با اصطلاح Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار یا کانواس کسب و کار گره خورده است. ما در آرباکو به صورت کاملا ساده بوم کسبوکارهای مختلف را ارائه دهده و در مورد آن ها توضیحاتی را خواهیم داد.