تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه کانواس (بوم مدل کسبوکار) آرباکو

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از واژه‌ی بوم (و کانواس Canvas) مشخص است، یک مدل تصویری و ترسیمی است. ما در آراباکو به صورت متنی و تصویری بوم شغل های پرکاربرد امروزی بازار ایران را ارائه خواهیم داد.


خودکفایی خانواده‌های سوئیسی در انرژی تا 2050


خودکفایی خانواده‌های سوئیسی در انرژی تا 2050

چکیده

تا سال 2050 تکنولوژی‌های فوتوولتائیک که نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنندانرژی کافی مصرفی کل خانه‌ها را تولید خواهند کرد.

موضوع اصلی

تا سال 2050 تکنولوژی‌های فوتوولتائیک که نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند ساختمان‌های تک خانوار و چند خانوار بسیاری را در سوئیس قادر می‌سازند تا انرژی موردنیاز مصرفی خودشان مانند شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را تولید نمایند. اورسین جی استوهل (Ursin Gstöhl) و استفان پی فنینگر (Stefan Pfenninger) از ETH زوریخ این یافته را در 4 مارس 2020 در ژورنال عمومی PLOS ONEگزارش می‌کنند.

استفاده از داده‌های در دسترس در حال حاضر محققان محدوده تقاضاهای انرژی و انواع مختلف ساختمان را کشف کرده‌اند.

کم‌شدن اعتماد به سوخت‌های فسیلی کانون تلاش‌های عمده است که تغییرات اقلیمی را کاهش می‌دهد. فوتوولتائیک گزینه نویدبخشی را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند خودکفایی انرژی را در سطح خانوارهای تکی نیز بالا ببرد. از اینجایی که مطالعات گذشته ابعاد گوناگون خانوارهایی را بررسی کرده که انرژی خودشان را تولید می‌کنند، هیچ‌کدام دید کاملی از امکاناتشان در کشور معتدلی مانند سوئیس نداشته‌اندوبرای یافتن این فاصله، جی استوهل (Gstöhl) و پی فنینگر (Pfenninger) امکانات مالی و تکنیکی خودکفایی انرژی را در خانوارهایی که وسایل نقلیه الکتریکی داشتند و تمام نیازشان تبدیل الکتریسیته فوتوولتائیک به نیرو شامل حرارت بود بررسی کردند. با استفاده از داده‌های در حال حاضر در دسترس، محققان انواع مختلف ساختمان‌ها و تقاضای انرژی‌شان را کشف نمودند.

آنالیز حاکی از این است که تا سال 2050 در محدوده موردنظر خودکفایی کامل مجتمع‌های چند خانواری و تک خانواری در سوئیس امکان‌پذیر می‌شود. در ساختمان‌های تک خانواری که تغییر رفتاری در راستای پایین آوردن تقاضای انرژی و استفاده از الگوهای مصرف وسایل نقلیه شهری داشته‌اند، خودکفایی به‌راحتی حاصل می‌شود. بر عکس ساختمان‌های چند خانواری که تقاضای انرژی معمولی داشته و از الگوی مصرف وسایل نقلیه روستایی استفاده کرده‌اند، باید در جهت کارآمدی و کفایت تکنولوژی فوتوولتائیک پیشرفت کنند.

امکانات پیش‌بینی‌شده مالی خودکفایی به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل انگیزه‌های دولت و هزینه تکنولوژی‌های ذخیره انرژی می‌باشد. ساختمان‌های کاملاً خودکفا، گران‌تر از ساختمان‌هایی هستند که کاملاً برق‌رسانی شده‌اند ولی هنوز به شبکه متصل هستند، اما همین‌طور خانواده‌هایی هستند که هنوز هم از سوخت‌های فسیلی برای گرم‌کردن و وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، برق‌دار کردن قطعاً از نظر اقتصادی برای خانوارهایی مفید و سودمند است که خودکفایی خود را با هزینه‌های اضافی پرداخت می‌کنند.

هنوز هم ترکیبی از کاهش هزینه‌های انبار، افزایش قیمت‌های سوخت فسیلی، و معیارهای سیاسی می‌تواند سبب فراگیری بیشتر خانوارهای کاملاً خودکفا در سوئیس گردد. این یافته‌ها می‌توانستند برای کشورهای بسیار صنعتی شده دیگری که دارای اقلیمی معتدل هستند بکار برده شوند.

منبع موضوع:

مواد و موضوعات توسط PLOS تهیه شدند.

نکته: محتوا ممکن است از نظر سبک نگارشی و طول مطلب، ویرایش شده باشد.

ژورنال مرجع:

اورسین جی استوهل (Ursin Gstöhl) و استفان پی فنینگر (Stefan Pfenninger)

 

خانوارهای خودکفا در انرژی دارای وسایل نقلیه برقی و فوتوولتائیک در اقلیم معتدل امکان‌پذیر است

Energy self-sufficient households with photovoltaics and electric vehicles are feasible in temperate climate

 

ژورنالPLOS ONE، 2020؛ 15 (3): e0227368 DOI: 10.1371/journal.pone.022736

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 689

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

محبوب ترین ها


مطالب تصادفی

  • پروپوزال مدل کسب‌وکار آموزشگاه زبان Business model Educational language
  • پروپوزال مدل کسب وکار آموزشگاه رانندگی Business model driver licience
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار امور مشترکین  Business model proposal Subscriber Affairs
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه دامپزشکی Business model proposal Veterinary Pharmacy
  • پروپوزال مدل کسب‌وکار داروخانه Business model proposal  Pharmacy
  • یادگیری انسان می‌تواند در ماده جامد دو برابر گردد
  • یافتن اشیاء گمشده به‌وسیله ربات
  • میکروب‌های خورشیدی برای تغذیه جهان!
  • مسیریابی فعالیت عضله به‌وسیله لباس
  • معادله جهانی شکل تخم‌مرغ

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

بحث مدل کسب و کار با اصطلاح Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار یا کانواس کسب و کار گره خورده است. ما در آرباکو به صورت کاملا ساده بوم کسبوکارهای مختلف را ارائه دهده و در مورد آن ها توضیحاتی را خواهیم داد.